Zdrowe śniadanie

Zdrowe śniadanie

Śniadanie to dla wielu osób, pierwszy najważniejszy posiłek. Dzięki nim jesteśmy skupieni oraz skoncentrowani na nauce lub swojej pracy.

Często w pośpiechu posiłek ten pomijamy lub też idziemy na łatwiznę i jemy codziennie to samo. W wielu domach śniadanie właśnie tak wygląda. Są to zwykle na szybko naszykowane kanapki z wędliną lub szynką popijane herbatą. Zwykle po latach takich śniadań, człowiek traci apetyt.

Pomysł na zdrowe śniadanie

Jedząc zdrowe śniadania zapewnimy mnóstwo pozytywnej energii. A także unikniemy napadów głodu. Możesz również 30 min przed śniadaniem pić szklankę siemienia lnianego lub wodę z sokiem z cytryny.

Dobre śniadanie powinno dawać uczucie sytości na około 3-4 godziny informuje portal terazdieta.pl. A jednocześnie nie powodować niestrawności, uczucia wzdęcia czy innych niemiłych dolegliwości. Również takie zdrowe śniadanie powinno dostarczać wszystkich niezbędnych składników dla ciała, zdrowia i urody.

Najlepszym sposobem jest przyrządzanie śniadań białkowo-tłuszczowych z dodatkiem węglowodanów. W praktyce takie posiłki zaspokajają głód, nie podnoszą poziomu cukru we krwi i są właściwie zbilansowane.

Śniadanie powinno być pełnowartościowe, pożywne i oczywiście smaczne.

Poniżej przedstawiam 3 pomysły na zdrowe śniadanie:

  • Kanapka z polędwicą z indyka, papryką, sałatą i pomidorem:
    • bułka pełnoziarnista z pestkami dyni;
    • polędwica z indyka- duży plaster;
    • papryka czerwona lub żółta;
    • pomidor -2 koktajlowe lub 2 średnie plastry pomidora czerwonego;
    • sałata do woli
  • Serek wiejski z rzodkiewkami i pieczywo razowe:
    • serek wiejski – 150g;
    • rzodkiewki – 4 sztuki średnie;
    • chleb żytni razowy z ziarnami słonecznika – 2 kromki;
    • masło – łyżeczka
  • Jajecznica z papryką, pomidorkami i szczypiorkiem:
    • jaja kurze – 2 sztuki;
    • papryka czerwona – 1/4 średniej;
    • papryka żółta – 1/4 średniej;
    • pomidorki koktajlowe -5-6 małych lub 1 mały pomidor czerwony;
    • kromka chleba pełnoziarnistego;
    • szczypiorek – łyżeczka lub do woli;
    • szczypta soli do smaku

Zdrowe śniadanie do pracy

Drugie śniadanie zwykle powinno być lekkie i pożywne. Niestety wtedy najczęściej kupujemy i jemy słodkie bułki czy wafelki zamiast zdrowego, porządnego posiłku.

Najczęściej stosujemy proste drugie śniadania w postaci owocu i małej przekąski.

Poniżej przedstawię 3 pomysły na drugie śniadanie, które możecie zabrać do pracy albo szkoły.

  • kanapka z chleba razowego lub żytniego z szynką z indyka, lub z kurczaka. A do tego warzywa: pomidora, papryki, sałaty i kiełków. Do tego owoc;
  • Jogurt naturalny z musli. Mieszankę musli warto zrobić samemu w domu;
  • Sałatka z makaronem, brokułem i jajkiem sadzonym.

Zdrowe śniadanie dla dzieci

Pożywne śniadanie jest niezbędne zarówno dla dorosłego, jak i dla dziecka. Dla dzieci pierwszy posiłek jest szczególnie ważny.

Dzieci, które jedzą regularnie 5 posiłków dziennie wraz ze zdrowych śniadaniem osiągają lepsze wyniki w nauce. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Poniżej również przedstawię 3 posiłki, które chętnie dzieci zjadają. Nie od dziś wiadomo, że dzieciaki uwielbiają:

  • Mininaleśniki z owocami;
  • Grahamka z masłem, twarożkiem i pokrojoną w kosteczkę papryką, kakao i kilka cząstek pomarańczy;
  • Kromka chleba z masłem, polędwicą i plasterkiem pomidora. Do tego koktajl z mleka, jogurtu i mrożonych truskawek. A dodatkowo kilka plasterków suszonych jabłek