Zdrowe śniadanie

Zdrowe śniadanie
4.7 (93.33%) 3 votes

Śniadanie to dla wielu osób, pierwszy najważniejszy posiłek. Dzięki nim jesteśmy skupieni oraz skoncentrowani na nauce lub swojej pracy.

Często w pośpiechu posiłek ten pomijamy lub też idziemy na łatwiznę i jemy codziennie to samo. W wielu domach śniadanie właśnie tak wygląda. Są to zwykle na szybko naszykowane kanapki z wędliną lub szynką popijane herbatą. Zwykle po latach takich śniadań, człowiek traci apetyt.

Nowość na odchudzanie. Poznaj nowy, popularny preparat SlimBerry

Pomysł na zdrowe śniadanie

Jedząc zdrowe śniadania zapewnimy mnóstwo pozytywnej energii. A także unikniemy napadów głodu. Możesz również 30 min przed śniadaniem pić szklankę siemienia lnianego lub wodę z sokiem z cytryny.

Dobre śniadanie powinno dawać uczucie sytości na około 3-4 godziny informuje portal terazdieta.pl. A jednocześnie nie powodować niestrawności, uczucia wzdęcia czy innych niemiłych dolegliwości. Również takie zdrowe śniadanie powinno dostarczać wszystkich niezbędnych składników dla ciała, zdrowia i urody.

Najlepszym sposobem jest przyrządzanie śniadań białkowo-tłuszczowych z dodatkiem węglowodanów. W praktyce takie posiłki zaspokajają głód, nie podnoszą poziomu cukru we krwi i są właściwie zbilansowane.

Śniadanie powinno być pełnowartościowe, pożywne i oczywiście smaczne.

Poniżej przedstawiam 3 pomysły na zdrowe śniadanie:

  • Kanapka z polędwicą z indyka, papryką, sałatą i pomidorem:
    • bułka pełnoziarnista z pestkami dyni;
    • polędwica z indyka- duży plaster;
    • papryka czerwona lub żółta;
    • pomidor -2 koktajlowe lub 2 średnie plastry pomidora czerwonego;
    • sałata do woli
  • Serek wiejski z rzodkiewkami i pieczywo razowe:
    • serek wiejski – 150g;
    • rzodkiewki – 4 sztuki średnie;
    • chleb żytni razowy z ziarnami słonecznika – 2 kromki;
    • masło – łyżeczka
  • Jajecznica z papryką, pomidorkami i szczypiorkiem:
    • jaja kurze – 2 sztuki;
    • papryka czerwona – 1/4 średniej;
    • papryka żółta – 1/4 średniej;
    • pomidorki koktajlowe -5-6 małych lub 1 mały pomidor czerwony;
    • kromka chleba pełnoziarnistego;
    • szczypiorek – łyżeczka lub do woli;
    • szczypta soli do smaku

Zdrowe śniadanie do pracy

Drugie śniadanie zwykle powinno być lekkie i pożywne. Niestety wtedy najczęściej kupujemy i jemy słodkie bułki czy wafelki zamiast zdrowego, porządnego posiłku.

Najczęściej stosujemy proste drugie śniadania w postaci owocu i małej przekąski.

Poniżej przedstawię 3 pomysły na drugie śniadanie, które możecie zabrać do pracy albo szkoły.

  • kanapka z chleba razowego lub żytniego z szynką z indyka, lub z kurczaka. A do tego warzywa: pomidora, papryki, sałaty i kiełków. Do tego owoc;
  • Jogurt naturalny z musli. Mieszankę musli warto zrobić samemu w domu;
  • Sałatka z makaronem, brokułem i jajkiem sadzonym.

Zdrowe śniadanie dla dzieci

Pożywne śniadanie jest niezbędne zarówno dla dorosłego, jak i dla dziecka. Dla dzieci pierwszy posiłek jest szczególnie ważny.

Dzieci, które jedzą regularnie 5 posiłków dziennie wraz ze zdrowych śniadaniem osiągają lepsze wyniki w nauce. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia.

Poniżej również przedstawię 3 posiłki, które chętnie dzieci zjadają. Nie od dziś wiadomo, że dzieciaki uwielbiają:

  • Mininaleśniki z owocami;
  • Grahamka z masłem, twarożkiem i pokrojoną w kosteczkę papryką, kakao i kilka cząstek pomarańczy;
  • Kromka chleba z masłem, polędwicą i plasterkiem pomidora. Do tego koktajl z mleka, jogurtu i mrożonych truskawek. A dodatkowo kilka plasterków suszonych jabłek

Wypowiedz się:

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Sliding Sidebar

Atrakcyjna oferta na odchudzanie. Kup SlimBerry w atrakcyjnej cenie, kliknij TUTAJ po rabatKup SlimBerry
+