Dietetyczne pączki

dietetyczne pączki

Tłusty Czwartek za nami, więc zgodnie z panującym zwyczajem trzeba zjeść przynajmniej jednego pączka na szczęście ; ) Mimo, że jeden pączek nas nie utuczy, to już cały talerz na pewno! Dlatego podrzucamy Wam przepis na odchudzone a’la pączki, nie smażone na tłuszczu, a  równie smaczne. Dietetyczne pączki przepis Na ciasto: mąka pszenna-ok. 2-2,5 szklanki mleko-szklanka drożdże świeże- 40g cukier- 1/2 szklanki masło/margaryna- łyżka Nadzienie do pączków dżem/ marmolada domowy budyń: (mąka pszenna- 2 łyżki, mąka ziemniaczana-łyżka, mleko-0,5l, cukier- 2 łyżki, olejek waniliowy-łyżeczka, żółtko

Koktajle owocowe

Koktajle owocowe

Przepisy na koktajle owocowe Koktajl bananowy Liczba kalorii: 250 kcal banan 120g mleko krowie 2%-150 ml/mleko sojowe jogurt naturalny 100g Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy. Koktajl Ryżowo-pomarańczowy Liczba kalorii: 250 kcal ryż biały-50g pomarańcza-100g (można zrobić go też z bananem) miód-10g ew. trochę esencji waniliowej woda mineralna Ryż gotujemy. Następnie umieszczamy w blenderze i miksujemy ze szklanką wody. Gdyby całość była za gęsta, można dolać więcej. Dodajemy obraną pomarańczę, miód i esencje waniliową, miksujemy powtórnie. Koktajl truskawkowy na

Koktajle warzywne

Koktajle warzywne

Szukacie szybkich przepisów na koktajle warzywne, które z powodzeniem mogą zastąpić kolację lub drugie śniadanie? Mamy kilka propozycji. Koktajle warzywne przepisy Koktajl pomidorowo-marchwiowy Liczba kalorii: 210 kcal pomidor marchew 2 sztuki kefir 2% tł. 200g miód-15g Pomidora umieszczamy na 30s we wrzątku, następnie wyjmujemy i zdejmujemy skórkę, marchew obieramyy kroimy na mniejsze kawałki. Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładki płyn. Koktajl ogórkowy  Liczba kalorii: 130 kcal ogórek długi 150g kefir 2% tł. 200g czosnek- 1-2 ząbki koperek

KIERUNEK DIETETYKA – TAK CZY NIE?

Dietetyka studia

Dziś mam dla Was post o kierunku studiów jakim jest DIETETYKA, który właściwie doprowadził mnie do miejsca, w którym jestem teraz, z pasji stał się zawodem i zawojował całym moim życiem. Zacznijmy może od tego, gdzie można taki kierunek studiować i jakie daje nam możliwości jego ukończenie. Jeśli bym coś pokręciła, to poprawcie mnie proszę w komentarzu. Dietetykę można studiować na uniwersytetach medycznych, przyrodniczych (rolniczych) oraz w wyższych szkołach zawodowych. To właśnie miejsce, gdzie zdecydujecie się studiować Dietetykę da Wam

Zdrowe śniadanie

zdrowe jedzenie

Śniadanie to dla wielu osób, pierwszy najważniejszy posiłek. Dzięki nim jesteśmy skupieni oraz skoncentrowani na nauce lub swojej pracy. Często w pośpiechu posiłek ten pomijamy lub też idziemy na łatwiznę i jemy codziennie to samo. W wielu domach śniadanie właśnie tak wygląda. Są to zwykle na szybko naszykowane kanapki z wędliną lub szynką popijane herbatą. Zwykle po latach takich śniadań, człowiek traci apetyt. Pomysł na zdrowe śniadanie Jedząc zdrowe śniadania zapewnimy mnóstwo pozytywnej energii. A także unikniemy napadów głodu. Możesz

Normy żywieniowe

Normy żywieniowe

Dziś mam dla Was kolejny post z cyklu PODSTAWY DIETETYKI, będzie mowa o normach żywienia- czym są, jakie są ich rodzaje i właściwie po co je stworzono. Czym są normy żywieniowe Zwykle dla przeciętnego Kowalskiego nie mają znaczenia, nie sięga po nie, nie używa, często też nie ma o ich istnieniu żadnego pojęcia. Jednak dla żywieniowców, dietetyków i ludzi zajmujących się zdrowym żywieniem jest to podstawowe źródło informacji. No, ale do rzeczy, normy żywienia to nic innego jak: „takie ilości energii i

Koktajl pomarańczowy

Koktajl pomarańczowy

Dzisiaj postanowiłam przygotować na drugie śniadanie – koktajl pomarańczowy, choć nie przepadam za nimi w czystej postaci to w połączeniu z mlekiem i łyżeczką cukru waniliowego zyskują w moich oczach – jeśli tak można w ogóle powiedzieć 😀 Po prostu rozkosz dla podniebienia! Koktajl pomarańczowy przepis 3 średnie pomarańcze ( wystarczy na około dwie szklanki) 1 mandarynka pół szklanki mleka łyżeczka cukru (może być zwykły, waniliowy, trzcinowy lub miód ) Przepis jest bardzo prosty, wystarczy obrać owoce i razem z

Współczynnik PAL, CPM, PPM

współczynnik PAL

Zauważyłam, że posty związane stricte z dietetyką jako nauką i kierunkiem studiów cieszą się dużym powodzeniem, dlatego dziś zaserwuje Wam kolejny post z cyklu podstaw dietetyki. Nie będzie to nic odkrywczego dla ‚dietetycznych weteranów’, ale pewnie na początku przygody z dietetyką będzie to przydatna wiedza. Podstawowa Przemiana Materii Zacznijmy od rozwinięcia skrótu PPM, jest to nic innego jak Podstawowa Przemiana Materii, czyli „Najniższy poziom przemian energetycznych dostarczających energii niezbędnej dla podstawowych czynności fizjologicznych (bicie serca, krążenie krwi, oddychanie, ruchy jelit, budowa i odbudowa tkanek) warunkujących podtrzymanie życia w optymalnych

Mrożenie żywności

mrożenie żywności

Pewnie każdy z nas jest w stanie wytłumaczyć czym jest mrożenie. Jest to proces, który można by opisać skomplikowanymi technicznymi słowami, ale myślę, że na potrzeby naszego bloga wystarczy stwierdzenie, że zamrażanie żywności jest sposobem konserwacji, który ma przedłużyć żywotność żywności, zapobiec psuciu i rozwojowi drobnoustrojów. Mrożenie a wartość odżywcza produktów Mrożenie to dobry sposób konserwowania żywności. Po pierwsze nie trzeba używać do niego dodatkowych substancji konserwujących a po drugie wartość odżywcza zamrażanych produktów jest całkiem dobra. Podczas zamrażania dochodzi

Bułki z mąki owsianej

bułki z mąki owsianej

Od pewnego czasu pokazuje Wam propozycje wykorzystania mąki z płatków owsianych. Dzisiaj przyszedł czas na bułeczki : ) Przepis na bułki owsiane mąka z płatków owsianych-300g, mąka pszenna lub żytnia-200g, otręby owsiane-1-2 łyżki, drożdże świeże-30g, mleko- szklanka, masło-łyżka, sól. Jak zrobić bułki owsiane? W misce rozrabiamy drożdże z mlekiem i 2 łyżkami mąki pszennej. Nakrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Do drugiej miski wsypujemy mąki, otręby oraz sól. Gdy rozczyn już wyrośnie dolewamy go do mieszanki mąk i

Owsianka z mikrofali

Owsianka z mikrofali

Jak powszechnie wiadomo podstawą zdrowej diety są węglowodany złożone i błonnik, które pomagają na długo zahamować uczucie głodu, nie dopuszczając do gwałtownych spadków cukru we krwi, czyli wystąpieniu ataku wilczego głodu. Dobrym przykładem śniadania, które spełnia wymagania zbilansowanego posiłku są płatki owsiane, nie dość, że na długo hamują uczucie głodu, to zawierają mnóstwo błonnika, który zdecydowanie poprawia pasaż w jelitach. Jest wiele sposobów na przygotowanie płatków owsianych, wszystko zależy od ilości czasu jaką dysponujecie, no i oczywiście od Waszych kubków

Racuchy z mąki owsianej

racuchy z maki owsianej

Jak dobrze odciąć się od pędu miasta i na chwilę zwolnić. W takich momentach doceniam moje – jak to mówi moja przyjaciółka – suburbsowe korzenie (podmiejskie). Tu jakoś inaczej płynie czas – cisza, spokój i szczekający pies (mój Mikuś, idealny budzik :D), może i na stałe nie chciałabym mieszkać w mojej małej mieścinie, ale co jakiś czas móc wrócić do miejsca, gdzie mogę odetchnąć pełną piersią – bezcenne ! Trochę nie w temacie napisałam wstęp, ale wyglądając za okno, nie

Propozycje obiadów 500 kcal

co jesc na kolacje

Dziś drugi z zapowiadanych postów, czyli propozycje dań obiadowych do 500 kcal. A już za tydzień ukaże się pierwszy z postów w ramach współpracy z SONKO i będzie dotyczył diety bezglutenowej. MAKARON Z CUKINIĄ Składniki na 1 porcje: makaron dwujajeczny-50g, cukinia-200g, pomidor- duży, masło extra-łyżeczka, mąka pszenna pełnoziarnista-łyżka. Sprawdź jak przygotować makaron z cukinią tutaj: Makaron z cukinią na szybko ROLADKI Z KURCZAKA Z NADZIENIEM PIETRUSZKOWYM, BRĄZOWYM RYŻEM I SOSEM CZOSNKOWYM Składniki na 1 porcję pierś z kurczaka-100g czosnek- 1

HRECZNIAKI Z SOSEM POMIDOROWYM I PEKINKĄ

hreczniaki

Jak Wam minął czas? Jak idzie dotrzymywanie postanowień noworocznych? Przygotowałam dla Was dzisiaj danie idealne na zimę, bo bazujące na kaszy gryczanej i do tego sałatkę z kapusty pekińskiej : ) Hreczniaki to świetna alternatywa dla zwykłej kaszy, w tej wersji smakuje ona również osobom, które nie są jej zwolennikami 🙂 Połączenie sypkiej kaszy z lekko roztopionym białym serem i podsmażoną cebulką jest naprawdę smaczne. Ja przygotowałam do tego jeszcze najprostszy sos pomidorowy, ale równie dobrze będą smakować np. z

ROLADKI Z KURCZAKA Z NADZIENIEM PIETRUSZKOWYM

roladki z kurczaka

Bedąc w weekend w domu, miałam trochę więcej wolnego czasu, albo chciałam żeby tak było, bo dziwnym trafem mam teraz jakoś więcej pracy. Nieistotne….ważne, że udało mi się pobawić w kuchni. Uwielbiam gotować, a tym bardziej dla kogoś, akurat tak się złożyło, że „testerami” byli moi rodzice, więc mogłam trochę poszaleć. Zobaczcie sami 😀 Roladki z kurczaka składniki (2 sztuki) 1 duża pierś z kurczaka, pęczek natki pietruszki, 2 ząbki czosnku, oliwa z oliwek, jogurt naturalny, przyprawy Przygotowanie roladek z

MAKARON Z CUKINIĄ NA SZYBKO

makaron z cukinią

Dziś mam dla Was przepis na szybki w przygotowaniu makaron z cukinią. Składniki na 2 porcje makaronu z cukinią 100g makaronu „kokardki” (można zastąpić pełnoziarnistym odpowiednikiem), cukinia- średniej wielkości, pomidor-2 szt, czosnek, masło- łyżeczka, 1 łyżka mąki pełnoziarnistej, sól, pieprz, zioła: bazylia, oregano. Makaron z cukinią przygotowanie Cukinię i pomidory myjemy. Cukinię kroimy w półtalarki a pomidory w kostkę. Przekładamy do garnka, zalewamy wodą ( tyle, by pokryła warzywa), przykrywamy i dusimy. Gdy warzywa trochę zmiękną dodajemy przeciśnięty przez praskę

Co jesc na kolacje

Co jeść na kolację

Bardzo często dostaję od Was to pytanie, dlatego postanowiłam odpowiedzieć na nie w formie posta. Jeśli Was ten temat interesuje, to zapraszam : ) Zacznijmy może od tego, czy kolacja w ogóle jest potrzebna? Ja wyznaję zasadę, że w większości przypadków tak. Rezygnacja z kolacji nie jest najlepszym pomysłem, gdy wstajemy bardzo wcześnie, przez co równie wcześnie jemy obiad i w tym przypadku, gdy zrezygnujemy z kolacji, to wieczorem będziemy osłabieni i niezdolni do pracy, a rano zaś poważnie wygłodzeni.

DOMOWE BUŁKI Z MĄKI ŻYTNIEJ

Bułki żytnie

Za oknem szaro buro i ponuro. Ja na szczęście mam wolne, więc mogę w spokoju napisać dla Was ten post i zająć się zaległymi rzeczami, które się już piętrzą na moim biurku ; ) Przypominam Wam, że dziś upływa termin nadsyłania zgłoszeń do mojej akcji „ZMAGANIA Z DIETĄ”. Jeśli macie ochotę, to możecie to zrobić do 23.59. Bułki z mąki żytniej Tematem dzisiejszego posta są domowe bułki, tym razem nie pszenne a żytnie. Z zewnątrz chrupiące, w środku dość zbite.

Atrakcyjna oferta na odchudzanie. Kup SlimBerry w atrakcyjnej cenie, kliknij TUTAJ po rabatKup SlimBerry
+