Zielony jęczmień – nie takie zwykłe zboże

Zielony jęczmień – nie takie zwykłe zboże

Młody zielony jęczmień jest bogatym źródłem witamin i składników mineralnych. Zawiera też cenne aminokwasy i błonnik. Poznaj zastosowania i właściwości zboża chętnie wykorzystywanego w kuracjach odchudzających.

Jak młody jęczmień działa na organizm?

Zielony jęczmień wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn, dodaje też energii i sił witalnych. Chlorofil zawarty w zbożu przyspiesza metabolizm tłuszczów i obniża poziom cholesterolu we krwi. Jęczmień działa przeciwnowotworowo, przeciwwirusowo, a także przeciwzapalnie i dezynfekująco, sprzyjając gojeniu się ran. Odświeża również oddech, łagodzi bóle, spowalnia procesy starzenia się oraz poprawia wygląd cery, włosów i paznokci. Zielony jęczmień ma silne właściwości przeciwutleniające. Wykazuje też działanie odkwaszające, zapewniając organizmowi równowagę kwasowo zasadową. Zboże zawiera witaminy z grupy B, witaminy C i E, żelazo, wapń, magnez i cynk. Zielone łodygi jęczmienia są źródłem naturalnych hormonów i aminokwasów, także tych, których nasz organizm nie potrafi samodzielnie wyprodukować.

Zielony jęczmień – zastosowania

Jest pomocny w leczeniu zmian skórnych, trądziku, chorób sercowo-naczyniowych i cukrzycy, dlatego powszechnie stosuje się go w kuracjach związanych z tymi dolegliwościami. Ponadto łagodzi bóle żołądka, bóle stawów i zmniejsza stany zapalne, dlatego również w ich przypadku bywa chętnie używany. W zielonym jęczmieniu występuje błonnik nierozpuszczalny wpływający pozytywnie na pracę układu pokarmowego i zmniejszający ryzyko wystąpienia nowotworu jelita grubego. Co więcej, zboże znajduje szerokie zastosowanie w profilaktyce i leczeniu cukrzycy, chorób układu krążenia (w tym nadciśnienia tętniczego), bezsenności, nadwagi i otyłości.

Zielony jęczmień i odchudzanie

Młody zielony jęczmień zawdzięcza swoją popularność bardzo dużej zawartości błonnika pokarmowego, a także właściwościom odchudzającym, sprzyjającym utracie zbędnych kilogramów. Sproszkowane zboże wywołuje uczucie sytości zaraz po zjedzonym posiłku, a a także oczyszcza żołądek. Dodatkowo wspomaga perystaltykę jelit, usuwa z nich toksyny i zanieczyszczenia. Zapobiega przez to zaparciom i ułatwia wchłanianie składników odżywczych. Młody jęczmień dostarcza organizmowi minerałów i białka, a obecny w nim chlorofil pomaga utrzymać właściwą wagę.

Zielony jęczmień – jak  go stosować?

Najczęściej zielony jęczmień rozpuszcza się w letniej wodzie i pije się go 30 minut przed posiłkiem 2 razy dziennie. Zboże można dodawać też do zup, sosów czy jogurtów. Znakomicie sprawdzi się jako składnik soków czy owocowych koktajli. Jeśli nie mamy czasu na gotowanie albo nie odpowiada nam smak młodego zielonego jęczmienia, na rynku znajdziemy stworzone na jego bazie kapsułki i tabletki.

Zielony jęczmień zawiera bogactwo witamin, aminokwasów, minerałów i błonnika. Nie bez powodu nazywany jest więc „zieloną krwią” albo „zielonym mlekiem”. Warto wprowadzić zboże do codziennej diety, aby skorzystać z jego dobroczynnych właściwości.

MK
Artykuł przygotowano we współpracy z Fit-Zone.