Szybkowar – Zdrowe i szybkie jedzenie

Szybkowar – Zdrowe i szybkie jedzenie

W dzisiejszych czasach zależy Nam na zdrowym jedzeniu. Jednocześnie patrząc na tempo życia oraz ogrom codziennych obowiązków, chcielibyśmy gotować zdrowo, ale też szybko. Dla większości osób, szybkie jedzenie kojarzy się tylko i wyłączne z niezdrowym jedzeniem. Tutaj chcę obalić ten mit. Można gotować zdrowo i szybko.

Przyspiesz swoje gotowanie

Są sposoby i odpowiednie do tego pomoce kuchenne, które sprawią, że nasze gotowanie będzie szybsze. Jednym z nich jest szybkowar. Czym jest szybkowar? Jest to tak naprawdę garnek, w którym procesy gotowania zachodzą szybciej. Dlaczego w szybkowarze szybciej gotujemy?

Szybkowar gotuje szybciej, dlatego że wszystkie składniki w garnku są bardzo szczelnie zamknięte. Gotowanie odbywa się w bardzo wysokiej temperaturze oraz przy użyciu wysokiego ciśnienia. Po upływie czasu gotowania następuje dekompresja, czyli pozbycie się wysokiego ciśnienia. Kolejny krok to otwarcie garnka i już możemy cieszyć się z ugotowanej potrawy. Korzyścią jest to, że oszczędzamy dużo czasu, a nasza potrawa jest ugotowana w tradycyjny sposób – zdrowy dla naszego organizmu. Zdrowo, bo można również gotować na parze w szybkowarze.

Co możemy gotować w szybkowarze?

Chyba nikogo nie zdziwi moja odpowiedź, która jest bardzo prosta. Możemy gotować wszystko, czyli to samo co w tradycyjnym garnku. Oczywiście znacznie szybciej, co ucieszy wiele osób. Osobiście gotowałam w szybkowarze poniższe potrawy:

  • bigos,
  • gołąbki,
  • pojedyncze składniki jak: ziemniaki, cukinie, ryż i inne warzywa.

Dla porównania gołąbki w szybkowarze ugotowały się w zalewie, sosie po 15 minutach. Dla porównania w tradycyjnym garnku zajęło to prawie godzinę. Jeśli jesteście naprawdę zainteresowani przepisami z wykorzystaniem szybkowaru dajcie znać. W kolejnych postach dodam przepis na gołąbki czy bigos z wykorzystaniem szybkowaru. Jednak zachęcam do tego, aby użyć tego samego sprawdzonego przepisu, tylko zmienić garnek na szybkowar.

Ile czasu możemy zaoszczędzić gotując w szybkowarze?

Praktycznie każde gotowanie możemy skrócić o połowę, lub nawet 75% czasu. Poniżej przedstawiam przykładowe czasy gotowania popularnych potraw, które pokazują, jak cennym urządzeniem, narzędziem w naszej kuchni może być szybkowar.

  • rosół wołowy: 35-40 minut,
  • buraki: 15-20 minut,
  • jęczmień: 8-9 minut.
  • żytko: 8-9 minut,
  • owies: 8-9 minut,
  • kalafior w całości: 8-10 minut,
  • gulasz z dzika: 15-20 minut.

Prawda, że szybko? Chyba nikt w zwykłym garnku nie ugotował buraków w 15 minut. Mam nadzieję, że trochę przekonam Was do stosowania szybkowaru. Na pewno potrawy nie stracą na smaku i walorach zdrowotnych.